مقالات آرشیو خبر ها
پوگبا قدم بزرگ را برداشت

پوگبا قدم بزرگ را برداشت

ماسیمیلیانو آلگری پایه و اساس بیشتر موفقیت یوونتوسش را روی بازیکن فرانسوی اش گذاشته است.

 

هافبک یوونتوس پل پوگبا با نمایش های کاملش در این فصل با توجه مصدومیت های پیاپی مارکیزیو و خدیرا، محور اصلی خط هافبک یوونتوس بوده است. او کسی بود که در خیز نهایی یوونتوس به سوی قهرمانی، نقشی اساسی ایفا کرد. او در فینال جام حذفی هم تنها بازیکن فیکس در دسترس آلگری بود، اگرچه در آن بازی عملکردی متوسط داشت.

 

از لحاظ تعداد بازی، او مشترکا به همراه بونوچی بیشترین تعداد بازی را برای تیم انجام داده: 49 و در این بازی ها، 10 گل و 16 پاس گل ثبت کرده است. از لحاظ آماری این بازیکن سابق منچستر یونایتد بسیار فراتر از متوسط بوده است، او به صورت میانگین نسبت به یک متوسط هافبک ها توانسته بیشتر از 7.46 توپ ریکاوری کند، 2.19 دریبل داشته باشد، 1.54 شانس گلزنی ایجاد کند و 40.49 پاس صحیح بدهد. این بازیکن 23 ساله 124 شوت به سمت دروازه در این فصل داشته، بیشتر از هر بازیکنی در 5 لیگ معتبر اروپایی.

 

او در 178 بازی که در طول این 4 سال در یوونتوس به انجام رسانده 34 گل زده است، که برای یک هافبک امار خوبی به حساب می آید. اما بعد از این فصل مسئله ی دیگری مطرح است و ان هم ماندن پوگبا ست، مدیریت یوونتوس تاکید کرده که نه پوگبا و نه دیبالا برای فروش نیستند. مسئله ی مهم است که یوونتوس دیگر در جایگاهی نیست که به فروش بازیکنانش نیاز داشته باشد، آنها می خواهند فصل بعد بالاخره گام بعدی را در اروپا بردارند و طلسم 20 ساله ی عدم موفقیتشان در اروپا را بشکنند.

 

میرکو گراتزیانو، گاتزتا دلاسپورت


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: